Mothers and the city

Copilul meu e vegetarian

Nu e o glumă, chiar e, de vreo jumătate de an deja. Am zis că trece, nu a trecut, mai scapă la carne dacă îi e foarte poftă, dar cred că s-a întîmplat de 2 ori în astea 6 luni. Bine, de fapt e pescatariana, ca sa fim foarte exacti, pentru ca mananca si peste si fructe de mare. Si lapte, oua, lactate. Problema ei e carnea.

Așa a decis ea, pentru că îi e milă de animale.

Acum, evident că atunci când m-a anunțat m-am stresat un pic, așa că am vorbit cu mai mulți nutriționiști pe care îi știu și în care am foarte multă încredere, m-am documentat pe internet, am citit diverse. Și am ajuns la concluzia că e ok, mari pierderi nu poate să aibă, dacă în rest mănăncă ok. Nu am cercetat îndeajuns încât să mă prind de unde ni se trage convingerea că e vital să mănănci carne măcar în creștere, nu e, o să pun la final câteva articole informative pe tema asta. Și nutriționiștii și documentarea mea spun că oricum e suficient să mănânci odată- de 2 ori pe săptămână. Apoi, toate cercetăril recente ne arată că dieta mediteraneeană este cea mai bună și pentru bolile cronice și pentru cele de inimă și pentru sănătatea psihică șamd. Sigur, dieta mediteraneeană nu exclude carnea, dar e bazată în principal pe fructe, legume, nuci, pește, ulei de măsline, produse locale și proaspete. Pește proaspăt la noi mai greu, dar la fel de greu e și să găsești carne care să nu fie plină de antibiotice, hormoni de creștere și alte cele.

Ce mănăncă acum: (in mare parte cam ce manca si inainte, ca nu era vreun mare fan carne. doar snitele putea sa bage oricand, oricat)

  • mult avocado- pe care il mananca sub orice forma, cel mai adesea ii fac un fel de pasta cu ou, smantana, condimente
  • peste afumat de la magazinele rusesti, pe langa somon au si unul al carui nume imi scapa, alb, minunat
  • omlete la cuptor, gen fritata, cuscus cu legume
  • peste la cuptor- somon, dorada, salau- aici am o problema, ca nu ma pricep sa fac mare lucru din el
  • legume a mancat intotdeauna, asa ca mananca fasole, linte, naut, humus, dovlecei sub orice forma, castraveti, conopida, gulii, brocoli, sfecla
  • cam tot ce inseamna mancarurile grecesti cu branza la cuptor- bouyourdi, etc
  • fructe- extrem de multe mere, nuci, pere, pepene, prune. si a inventat singura un fel de aperitiv- desert nu stiu cum sa ii zic, mere pe care pune peanut butter.

Ce mananca la restaurant: sushi, tone, zilnic daca s-ar putea. Somon si ce alti pesti se mai gasesc prin restaurante. CArtofi prajiti, desigur, fiecare cu quilty pleasures-urile sale. In Romania e ceva mai dificil, pentru ca inca meniurile sunt facute majoritar pentru carnivori, dar am gasit destule locuri ok si cu optiuni bune. Pizza cu ton. Pizza altfel, fara carne, doar cu legume, cum s- o numi ea (Smaranda nu mananca nici paste, deci e un pic mai greu de gasit solutia perfecta )

Ce i-ar putea lipsi sunt fierul si vitamina B12. Le verificam si vom vedea, daca o sa si pastreze decizia. Ce mai este distractiv este ca o armata de adulti din jurul ei au incercat si incearca prin toate metodele sa o convinga ca nu e bine. Fara argumente, cel mai adesea, sau cu niste argumente care nu au nicio baza reala, stiintifica, solida. M- a socat un pic la inceput, m am obisnuit intre timp. Sper ca si ea

Articole pe tema aceasta:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/323907.php

https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/what-pescatarian-diet

https://healthyeating.sfgate.com/foods-high-iron-pescatarians-3629.html

Facebook Comments

Previous Post Next Post

S-ar putea să-ți placă și

Nu sunt comentarii

Comenteaza