Mothers and the city

Cum pot fi opriţi criminalii de pe şosele. Nu, nu e clişeu

Pentru că au fost în ultima vreme extrem de multe accidente care puteau să fie prevenite(astăzi au murit 4 oameni iar 22 au fost răniţi după ce un autocar plin cu copii s-a răsturnat pe şosea, în județul Brașov) m-am gândit să readuc în prim-plan o discuţie scurtă cu Titi Aur. Pe Titi Aur îl ştie toată lumea ca şi campion de raliuri, mai puţini cred că îl ştiu ca om care se ocupă de cursuri de conducere preventivă. Pe care eu mă gândesc foarte serios să le fac, poate în toamna asta.

1. Ce înseamnă conducere preventivă şi care ar fi lucrurile pe care un proaspăt şofer ar trebui să le ştie, dar nu le-a învăţat?
A conduce într-o manieră care scade şansele de a cauza sau de a deveni implicat într-un accident, pe orice rută, în orice condiţii şi oriunde în lume. Sunt foarte importante următoarele lucruri:
. a. – poziţia corectă la volan
        – poziţia corectă a mâinilor pe volan
        – poziţia corectă a picioarelor pe pedale
    b. – regula celor 2 secunde – distanţa faţă de maşina din faţă trebuie să fie de minimum 2 sec – maximum 4 sec
    c. – regula fermoarului – intrarea succesivă a vehiculelor, dacă respectarea regulilor de prioritate nu este posibilă
    d. – importanţa utilizării centurii de siguranţă atât pentru locurile din faţă cât şi pentru locurile din spate
    e. – respectarea vitezei legale – pentru că la peste 60 km/h impact frontal sau lateral cu un obstacol fix nu există şanse de supravieţuire
3. De ce cursuri de conducere preventivă şi cât costă?
 Cursurile de conducere defensivă au rolul de a te face un şofer mult mai conştient. Atât partea teoretică, cât şi partea practică aduc un plus de informaţii, dar şi trag un semnal mare de alarmă asupra pericolului la care suntem expuşi în trafic. 
    Costul unui curs de conducere defensivă este între 120-150 Eur/pers.
3. Care ar fi principalele cauze ale accidentelor din România?
  Deşi suntem tentaţi să acuzăm lipsa infrastructurii, majoritatea accidentelor, peste 95%, se produc datorită factorului uman. Avem multe accidente pentru că avem puţină educaţie… rutieră.
4.  Ce prevăd legislaţiile din alte ţări în domeniul rutier, apropo de conducerea preventivă? Spuneaţi că, de exemplu în Austria sunt obligatorii cursurile.
  În primul rând în alte ţări există şcoli de şoferi, şi nu ca la noi, şcoli de luat permisul. Legea obligă diferite categorii de conducători să facă periodic, la un an sau maximum 2 ani, cursuri de conducere defensivă. În Austria este obligatoriu ca la 6 luni după obţinerea permisului de conducere să faci un curs de conducere defensivă. În multe ţări pentru a reduce pedeapsa administrativă, în cazul unei abateri, esti îndemnat către cursurile de conducere defensivă. Se utilizează orice metodă pentru a fi cât mai mulţi conducători auto care participă la cursurile de conducere defensivă.
5.  Ce aţi schimba în sistemul românesc – cod rutier, şcoli de soferi, etc?
a. Programa şcolilor de şoferi
       – gradul de pregătire al instructorilor auto
    b. Obligativitatea efectuării periodice a cursurilor de conducere defensivă, cel puţin pentru următoarele categorii de şoferi: 
       – purtătorii de girofar (poliţie, ambulanţă, pompieri, servicii speciale, etc)
       – transport produse periculoase
       – transport persoane (autobuze, microbuze, taxi, etc)
       – instructorii auto
       – companii care utilizează maşini de serviciu
   c. Înăsprirea sancţiunilor
   d. RCA pe CNP şi nu pe maşină
CAUZELE ACCIDENTELOR RUTIERE

1. Viteza neadaptată la condiţiile de drum sau trafic
2. Traversarea neregulamentară
3. Neacordarea de prioritate pietonilor
4. Neacordarea priorităţii vehiculelor
sursa: IGPR

sursa foto: huff.ro

Facebook Comments

Previous Post Next Post

S-ar putea să-ți placă și

Nu sunt comentarii

Comenteaza