Hurry no Worry, Keep it simple...

Cum ne ajutăm copiii să slăbească fără prea mult chin

Pentru cei care au copii cu probleme de greutate.

Nu e nevoie de calcule complicate. Uitati-va bine la copilul vostru. Daca are trei randuri de burți, gușă și gâfâie când merge, atunci este supraponderal/obez.

Nu disperati, nu puneti copilul la regimuri drastice dar nici nu-l lasati de izbeliste sperand ca-si va reveni”

el. Este posibil sa da, dar exista si o mare probabilitate sa nu.

In primul rand, făceti-i toate analizele, ca sa eliminati o posibila problema de sanatate (cele uzuale de sange + endocrinologice).

Apoi, va voi spune ce sfaturi ne-a dat o doctorita endocrinolog fooarte buna, sfaturi pe care le-am respectat intocmai si care incep sa dea rezultate acum (dupa doi ani…dar da, nimic nu se va intampla peste noapte, trebuie sa aveti foarte multa rabdare). Tot ce scriu aici este testat pe pielea noastra si functioneaza, fara sa moara nimeni de foame.

  1. Daca copilul deja se incadreaza la supraponderal, el va slabi foarte greu. Practic, 2-3-4 kg. Scopul vostru e sa-l mentineti la aceeasi greutate pentru ca, cu timpul, el se va inalta.

  2. Tineti un jurnal alimentar timp de o luna-doua inainte de a lua masuri. Notati in el ce, cand si cat mananca (cantariti portiile). Dupa ce ati tinut jurnalul, vedeti ce tipare alimentare aveti. Practic, ingrasatul se produce din doua motive: calitatea sau cantitatea mancarii. Daca n-aveti o problema la calitate (adica, daca nu-i dati cartofi, prajiti sau sub alta forma, paste, dulciuri, snacksuri, grasimi in fiecare zi), atunci cantitatea e problema. Micsorati portiile treptat. Inlocuiti farfuriile cu unele mai mici, daca e cazul. Eliminati rontaitul dintre mese. La pranz, dati-i un singur fel de mancare, unul mai consistent, la scoala un sandvis mic si un fruct iar seara poate manca salate de orice fel, peste, iaurt.

  3. Fara semipreparate! Fara cereale! Fara dulciuri! (o singura data pe saptamana, si atunci putin si de preferat ceva facut in casa) Fara sucuri de orice fel! Cum faceti asta? Simplu. Nu mai cumparati si nu mai tineti in casa absolut nimic din cele de mai sus. Si nu luati copilul cu voi la cumparaturi! Poate parea banal dar lucrurile astea va vor ajuta foarte mult.

  4. Sportul e bun dar supraevaluat. Asta mi-a spus-o un medic! Daca exagerati cu sportul, si consumul energetic va fi mare si atunci foamea va fi si ea proportionala. Doua ore, poate 3 de sport pe saptamana sunt suficiente.

  5. Nu disperati! Primele saptamani vor fi crunte si pentru copil, dar si pentru dvs. Pentru ca el va plange si va va implora ca ii este foame, dar foame nu ii va fi, puteti fi siguri de asta, pentru ca va avea toate ingredientele esentiale in alimentatie. Zaharul nu este esential! Si voua va va fi greu pt ca trebuie sa aveti toata familia acelasi regim de viata. Copilul nu poate sa manance salata seara iar voi sa va indopati cu cartofi prajiti.

Nu renuntati in aceste saptamani orice ar fi! Daca faceti pasul inapoi, nu veti mai putea interveni vreodata. Ganditi-va ca mai puteti face ceva doar acum, doar pana in 16-17 ani, cat inca mai aveti controlul obiceiurilor sale alimentare. Dupa acea varsta, va fi tardiv.

 

sursa foto: theatlantic.com

Facebook Comments

Previous Post Next Post

S-ar putea să-ți placă și

Nu sunt comentarii

Comenteaza